O LEGO® Education

LEGO® Education to nowatorska forma edukacji opracowana przez nauczycieli i specjalistów z dziedziny dydaktyki. Ta forma nauczania powstała 35 lat temu jako efekt obserwacji przyjemnej zabawy, jaką wzbudzało wśród dzieci obcowanie z klockami Lego.

Aktualnie dostępne są kompleksowe rozwiązania wspierające edukację na każdym poziomie (od przedszkola po uczelnie wyższe) oraz w każdej dziedzinie STEM (skrót od science, technology, engineering, mathematics), a również języków obcych czy humanistyki. W Stanach Zjednoczonych metodę LegoEducation wykorzystuje ponad 20 000 szkół.

Główna idea LEGO® Education to siła pozytywnych skojarzeń związanych z klockami Lego co wspiera kreatywność, rozbudza wyobraźnię i zachęca do uczenia się. Wszystkie te wartości edukatorzy Lego przenoszą na płaszczyznę klasy, by wykreować przyjazne i angażujące dzieci środowisko sprzyjające procesowi edukacyjnemu. Zestawy Lego Education to przede wszystkim namacalne przedmioty, które pomagają zrozumieć dzieciom wiele zagadnień naukowych. Na tym właśnie polega nowatorski charakter procesu dydaktycznego.

Programy i roboty służą nam w wielu aspektach życia codziennego, a intensywny rozwój informatyzacji i cyfryzacji w XXI wieku wymusza zdobywanie nie tylko umiejętności obsługi, ale i nauki programowania. Najlepszym na to momentem jest okres wczesnoszkolny, w którym dzieci szybko uczą się poprzez zabawę, są ciekawe świata i chętne do odkrywania nowych technologii. LEGO® Education proponuje naukę poprzez zabawę z robotami, a tym samym sprzyja rozwijaniu u dzieci kluczowych w naszych czasach umiejętności logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do problemu, współpracy i podstaw języka angielskiego.

Celem innowacji pedagogicznej LEGO® Education jest wdrożenie programowania od najmłodszych lat. Programowanie uczy analitycznego myślenia i odwagi w rozwiązywaniu problemów. Napisanie najprostszego programu wymaga rozłożenia zadania na czynniki pierwsze, zrozumienia, z jakich kroków składa się zadanie i w jakiej kolejności należy je wykonać. Dzieci będą uczyć się w ten sposób wytrwale podchodzić do każdego problemu, co przyda się im w przyszłości i to nie tylko do programowania.

Kolejnym czynnikiem świadczącym o innowacyjności jest uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego poprzez pokazanie uczniom możliwości odniesienia sukcesu dzięki samodzielnemu stworzeniu działającego robota. Dzięki temu, również w nowoczesny sposób, jesteśmy w stanie rozbudzić zainteresowanie jak największej liczby uczniów przedmiotami ścisłymi i świadomym korzystaniem z technologii informacyjnych.

 

Programowanie z klockami Lego da dzieciom szansę, by w szkole miały możliwość zaabsorbowania swych różnych zmysłów, a otoczenie zostało zorganizowane tak, aby umożliwić dobrą zabawę. Czytanie i słuchanie to za mało, a już na pewno gdy temat dotyczy konstrukcji, dlatego niech uczniowie sami je zbudują, po to aby mogli odkryć własne talenty, by dostając do wykonania różne zadania, mogli w jak najlepszym stopniu poznać siebie.

Rozwiązania LEGO® są otwarte i dają wiele możliwości w procesie edukacyjnym, podstawową i zarazem najważniejszą jest możliwość wykorzystywania różnych klocków do budowania zróżnicowanych konstrukcji, co pozwala tym mocniej wspierać kreatywność każdego dziecka.

Dane firmy:

Robocikowo Magdalena Kaniowska

ul. Brzozowa 20/14

22-400 Zamość

+48 731 628 026

erobocikowo@gmail.com

NIP: 922 290 24 23

nr konta:  45 1950 0001 2006 0045 3628 0001